Social media tips, je vindt ze overal! Met de vele social media kanalen en de miljoenen dagelijkse gebruikers kun je ervan uit gaan dat jouw doelgroep wel ergens op de kanalen te vinden is. Kortom, de ideale plek om interactie te zoeken met jouw doelgroep. Wat is nou echt belangrijk om te weten voordat je aan de slag gaat met social media? Gazeuse heeft een aantal tips op een rijtje gezet:
1. Zorg voor een helder doel
Waarvoor ga je social media kanalen inzetten? Ga je het inzetten om naamsbekendheid te krijgen of te vergroten, meer te verkopen of bijvoorbeeld om nieuwe collega’s te vinden? Het is belangrijk dat het doel helder is en communiceer één ding tegelijk.
2. Kies het juiste kanaal
Het doel is helder en nu is het belangrijk om na het gaan waar je doelgroep zich bevindt en het juiste kanaal te kiezen. Zoek je nieuwe collega’s? Dan is Linkedin waarschijnlijk een geschikt kanaal om in te zetten. Wil je de kaartverkoop van een festival optimaliseren? Dan is wellicht Instagram of Facebook het juiste kanaal.
3. Een beeld zegt meer dan duizend woorden
De doelgroep, het doel en het kanaal zijn bepaald. Aan de slag met de content! De kans is groot dat jouw doelgroep selectief een kijkje neemt op social media. Grote lappen tekst vallen niet op en zorgen ervoor dat jouw doelgroep niet goed gaat lezen of afhaakt. In tegenstelling tot grote lappen tekst trekt beweging de aandacht. Er zijn eenvoudige mogelijkheden om op te vallen door bijvoorbeeld foto’s te verwerken tot een kort filmpje.
4. De juiste social media afmetingen
Het is belangrijk om de afbeeldingen die je gebruikt aan te passen naar het medium dat je inzet. Gebruik daarom de juiste afmetingen want dan worden de afbeeldingen goed en volledig weergegeven. Klik hier voor de social media afmetingen. (Bron: Frankwatching)
Dit zijn enkele tips die jou verder kunnen helpen met social media. Benieuwd naar meer tips of wil je graag hulp bij het inzetten van social media? Neem gerust contact met ons op.