De wereld is continu in beweging, er wordt veel gecommuniceerd en georganiseerd en ook Gazeuse kent weinig 'dull moments'. Via deze pagina hou ik je op de hoogte van nieuws, feiten en wetenswaardigheden binnen mijn werkveld en je krijgt hier een indruk van projecten waar ik mee bezig ben.
In 2024 bestaat Gazeuse al weer tien jaar. Tien jaar met hele mooie opdrachten en opdrachtgevers.Trots op de afgelopen 10 jaar, nieuwsgierig naar de komende 10 jaar.
Lees verderMedio september is de eerste vernieuwde Ondernemers Update van gemeente Cranendonck verschenen. Een digitale nieuwsbrief voor ondernemers in Cranendonck.
Lees verderHet definitieve logo en de definitieve naam zijn bekend en dat betekent dat we vanaf nu aan de slag kunnen met de website.
Lees verderVan april tot en met augustus mocht ik aan de slag voor gemeente Loon op Zand met de communicatie rondom de crisisnoodopvang. Communicatie en informatievoorziening is heel belangrijk om inwoners goed te informeren over de tijdelijke opvang.
Lees verderDeze maand gestart met een nieuwe opdracht om LEADER Kempenland West te helpen bij alle communicatie (advies en uitvoering). LEADER Kempenland West ondersteunt projectideeën die bijdragen aan een gezonde leef- en werkomgeving. Een initiatief vanuit de Europese unie om ...
Lees verderIn 2024 had de Nederlandse Duivensportbond (NPO) de eer om het tweejaarlijkse internationale duivensportevenement te organiseren. Het evenement voor sportbonden, exposanten en beoefenaars van de sport. De NPO vroeg Gazeuse als regisseur voor het evenement en de communicatie.
Lees verderNyrstar is één van de vele werkgevers op zoek naar medewerkers. Geen gemakkelijke uitdaging, zeker niet omdat de focus ligt op medewerkers met affiniteit voor techniek voor een baan als operator of onderhoudsmonteur.
Lees verderHet einde van 2023 is in zicht! We kijken met veel trots terug op het afgelopen jaar en ... we kijken met heel veel energie naar 2024!
Om te zorgen dat jouw boodschap duidelijk overkomt, is het belangrijk om begrijpelijk te schrijven. Maak teksten niet moeilijker dan nodig. Begrijpelijke taal, hoe doe je dat?
Lees verderLeuk nieuws! De officiële erkenning door Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven SBB als leerbedrijf is binnen. Dat betekent dat we vanaf nu MBO studenten een leuke stageplaats kunnen bieden.
Lees verderHet team van uitvoeringsprogramma Dommelland vroeg dit voorjaar of we hen konden helpen om de buitenwereld te laten weten waar het programma voor staat, welke projecten en initiatieven onderdeel uit maken van het programma en wat er komende periode te verwachten is. Leuk! Aan de slag dus om de eerste nieuwsbrief uit te werken.
Lees verderDe arbeidsmarkt is niet in balans. Zorg daarom dat je opvalt als je een vacature openstelt en dat de potentiële medewerker enthousiast wordt van de vacature. Uitgangspunt is dat iedere vacature overzichtelijk, visueel aantrekkelijk en concreet is. Zorg dat kandidaten geraakt worden door de baan, wek interesse in de functie en vertel niet heel uitgebreid over je organisatie.
Lees verderSocial media zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven, zakelijk en privé worden social media gebruikt. We laten ons inspireren, informeren, we doen aankopen en onderhouden contacten. Wil je zakelijk de kracht van social media benutten, dan is het slim om te weten hoe jouw doelgroep omgaat met social media, welke media ze gebruiken, op welke devices ze ...
Lees verderFoto’s en filmpjes trekken aandacht omdat we visueel ingesteld zijn. We leren graag van anderen, willen zien hoe dingen werken, zijn snel afgeleid bij het lezen. En omdat we aangetrokken worden door bewegend beeld, is wegzappen niet eenvoudig. Je herkent dit vast wel, al zappend voor de tv ...
Lees verderEnkele maanden geleden kregen we de vraag om een grootschalig, internationaal evenement te organiseren. Ontzettend gaaf dat deze klant ons hiervoor benaderde, we waren meteen enthousiast. De eerste voorbereidingen zijn gestart. Het lijkt ons leuk om je mee te nemen in de opstart, want hoe organiseer je zo’n groot evenement horen we je denken?
Lees verderWist jij dat ruim 90% van de Nederlanders is aangemeld voor nieuwsbrieven? En dat maar liefst 75% aangeeft weleens iets gekocht te hebben naar aanleiding van een reclamemail of nieuwsbrief? Regelmatig een nieuwsbrief versturen is dus een eenvoudige en goede manier om bij je doelgroep in beeld te blijven en de relatie te onderhouden. Belangrijk is ...
Lees verderSocial media tips, je vindt ze overal! Met de vele social media kanalen en de miljoenen dagelijkse gebruikers kun je ervan uit gaan dat jouw doelgroep wel ergens op de kanalen te vinden is. Kortom, de ideale plek om interactie te zoeken met jouw doelgroep. Wat is nou echt belangrijk om te weten voordat je aan de slag gaat met social media? Gazeuse heeft een aantal tips op een rijtje gezet:
De website is het visitekaartje van jouw bedrijf. Bezoekers krijgen een indruk wat je te bieden hebt en hoe je werkt. De website onderscheidt je van andere die vergelijkbare producten of diensten leveren. En natuurlijk wil je dat jouw website goed gevonden wordt. Wij geven je graag een aantal tips die helpen een website goed vindbaar te maken.
Lees verder
Regelmatig krijgen wij de vraag wat de ideale lengte is voor een tekst. Hierop is niet een antwoord te geven dat altijd het juiste is. Het hangt namelijk onder meer af van het doel van de tekst of het middel dat wordt ingezet. En het heeft te maken met de doelgroep en de opbouw van de tekst. Kort en bondig kan heel goed werken, maar in sommige gevallen wil je informeren en achtergronden meegeven en is een lange(re) tekst effectiever.
Lees verderDe week zit er weer op tijd. Time flies... de meest opvallende dingen van afgelopen week? Aangename en inspirerende gesprekken ...
Lees verderOm het samenstellen van presentaties en offertes te vereenvoudigen ontwikkelden we voor ParkingYou templates waarmee basisinformatie snel en in de gewenste huisstijl beschikbaar is, met ruimte voor maatwerk en actuele gegevens en we hebben de inhoud geredigeerd. Het samenstellen kost minder tijd, de huisstijl en uitstraling zijn gewaarborgd en de informatie sluit goed aan bij de doelgroep.
Lees verderZeer regelmatig is het onderwerp in het nieuws. Systemen van grote bedrijven die gehackt zijn en waardoor de gehele bedrijfsvoering stil ligt. Ouderen die slachtoffer worden van babbeltrucs, mailtjes van de bank over bankpassen die verlopen of belletjes van de National Police Court, de voorbeelden zijn eindeloos. Wat doe jij om jezelf te beschermen?
Lees verderLaat zien wat je doet en waar je als bedrijf voor staat. Met behulp van de huisstijl zorg je voor herkenning én je onderscheidt je. Hierdoor word je als bedrijf makkelijker en sneller herinnerd waardoor potentiële klanten je eerder weten te vinden. Ons kantoor werd afgelopen week door de vakmensen van Just ABC onder handen voorzien van nieuwe belettering op raam en binnendeur én het naambordje bij de voordeur werd opgefrist.
Lees verderNa ruim 1,5 jaar hebben we afgelopen maand weer een aantal fysieke bijeenkomsten georganiseerd voor onze opdrachtgevers. Voor het inhoudelijke deel is online zeker een geschikt alternatief, echter mist dan toch het persoonlijke contact. Elkaar in de ogen kijken, tijdens koffie of borrel doorpraten, samen het veld in…daarin schuilt de absolute kracht van een fysieke zakelijke bijeenkomst.
Lees verderSinds 6 september is de nieuwe website “zoekvindwerk.nl” live en is de bijbehorende campagne gestart. Een initiatief in regio Helmond dat bedoeld is om jongeren te helpen op arbeidsmarkt. Mooi project om een steentje aan bij te dragen.
#arbeidsmarktcommunicatie #jongeren
Dagelijks zijn wij bezig met communiceren en met taal. En daarbij maken we naast onze eigen kennis, ook gebruik van experts op gebied van taal. Soms is er bijvoorbeeld twijfel over de juiste schrijfwijze. Het Taalloket van Onze Taal is dan een hele prettige en betrouwbare hulpbron.
Lees verder